پروفیل سبک

قیمت پروفیل سبک

قیمت پروفیل سبک

در میان تنوع گسترده محصولات فولاد , پروفیل مبلی جزء یکی از برجسته ترین و پرکاربردترین  محصولات فولادی می باشد که امروزه نیز به دلایلی مانند فرم پذیری , خواص مکانیکی و فیزیکی استفاده از این محصول افزایش پیدا کرده است در نتیجه قیمت پروفیل سبک نیز تاثیر مستقیم بر محصولات ساخته شده از این فولاد دارد.

ضخامت کم و وزن سبک  باعث شده است در بازار به این محصول پروفیل سبک نیز گفته شود. از نظر گرید هم نیز اغلب جهت تولید پروفیل سبک به دلیل افزایش خاصیت کششی  از ورق روغنی با گرید ST12  و  ST14 استفاده میشود.

قیمت پروفیل سبک

تولید پروفیل سبک :

برش ورق نورد سرد ( ورق روغنی )

رولینگ ورق های برش خورده

صاف کردن سطح ورق ها با استفاده از دو غلطک بزرگ

قرار گیری در خط قالب های پروفیل

جوش دادن ورق

خنک کردن محصول

برش محصول تولیدی به طول 6 متر ( بسته به نیاز مشتری این طول امکان تغییر نیز دارد )

در مرحله ی اخر نیز سفارشات بسته بندی و منتقل میشود.

موارد استفاده از پروفیل سبک :

قیمت پروفیل سبک تعیین کننده قیمت نهایی محصولات ساخته شده از این محصول می باشد.

شما میتوانید از پروفیل سبک در صنایع متفاوتی استفاده نمایید مانند:

تولید مبلمان اداری و خانگی

تولید فرفوژه جهت استفاده در انواع مختلفی از سرویس خواب

صنایع و تجهیزات هوایی

صنعت خودروسازی

تولید و ساخت تابلوهای تبلیغاتی

عومل تاثیر گذار بر قیمت پروفیل سبک :

اگر بخواهیم به طور کلی درمورد عوامل موثر بر قیمت پروفیل سبک بگوییم باید گفت عواملی مانند:

قیمت جهانی آهن

یکی از موثرترین عوامل بر قیمت پروفیل سبک و دیگر مقاطع فولادی, نوسان قیمت آهن آلات در سطح جهانی می باشد. البته این نوسان قیمت از قیمت نفت نیز نشاءت میگیرد.

قیمت ارز

مشکل قیمت ارز, بر تمامی محصولات تاثیر گذار می باشد و فقط مختص به صنعت فولاد نمی باشد. در ایران نیز به دلیل آن که تجهیزات تولید وارد میشوند قیمت ارز بسیار تاثیر گذار می باشد.

عرضه و تقاضای فولاد در بازار داخلی یا خارجی

با توجه به شرایط کنونی صنعت فولاد که متاثر از جنگ روسیه و اوکراین است , تعادل عرضه و تقاضا بر هم خورده و قیمت ها دچار نوسان شده است و اغلب با افزایش قیمت روبه رو شده ایم. مواردی مانند جنگ , بازسازی شهر یا کشور و یا حتی ساخت سازه در دوره هایی خاص باعث افزایش تقاضا میشود. در کشورمان نیز در فصل تابستان به دلیل شروع به کار صنایع ساختمان سازی قیمت مقاطع مختلف فولادی با نوسان همراه میشود. قیمت پروفیل سبک, قیمت میلگرد و … به دلیل کارایی بالا در این صنعت اغلب با افزایش قیمت همراه می شود.

کارخانه های تولید کننده

گستردگی در صنعت فولاد باعث می شود سالیانه افراد زیادی در این حوزه سرمایه گذاری کنند در نتیجه کارخانه های متعددی در این زمینه شروع به فعالیت میکنند. افزایش تعداد کارخانه در این صنعت باعث رقابت بین کارخانجات می شود و همواره سعی بر آن دارند که محصول با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه داده تا برند خود را مطرح نمایند. رقابت در بین کارخانجات باعث تنوع در قیمت میشود.

قیمت مواد خام

چین یکی از بزرگترین واردکننده سنگ آهن در جهان می باشد. قیمت مواد اولیه پایه مثل نیکل و کروم در کنار قیمت سنگ آهن و قراضه از اولین و مهم ترین دلایل تعیین کننده قیمت آهن می باشد.

قیمت پروفیل

قیمت ضایعات آهن

جهت تولید شمش و مقاطع فولادی از آهن قراضه به عنوان مواد اولیه استفاده میشود, افزایش قیمت قراضه تاثیر مستقیم بر قیمت فولاد دارد. محصولات فولادی از شمش , ورق و اسلب تولید میشوند قیمت پروفیل سبک نیز از این تغییرات هزینه مستثنا نمی باشد.

اقتصاد جهانی

فولاد یکی از مواد پایه برای عمران یک کشور محسوب میشود و تعیین بودجه ی کشور در این صنعت نمایانگر میزان هزینه ی سالیانه جهت گسترش این حوزه است.

تورم جهانی

چین به دلیل آن که 30 درصد از 60 درصد تولید فولاد جهان را تامین میکند تعیین کننده قیمت فولاد در جهان می باشد. در کشورهای در حال توسعه به دلیل پایین بودن هزینه ی تولید , نیروی کار ارزان و …. باعث شده است که کشورهای  توسعه یافته کارخانجات خود را به کشور های در حال توسعه منتقل کنند. اگر در یک کشور ارزش ارز ملی کاهش یابد باعث میشود, خریداران فولاد برای تامین تقاضای فولاد مبلغ بیشتری پرداخت کنند.

هزینه ی حمل و نقل

هزینه ی حمل و نقل تاثیر مستقیم از نوسان قیمت نفت و انرژی میگیرد.

بازرگانی برنا صنعت محصولات فولادی خود را با مناسب ترین قیمت باربری در اختیار شما مشتریان عزیز قرار میدهد. قیمت پروفیل سبک بیشترین تاثیر را از نوسان هزینه ی حمل و نقل میگیرد.

نیاز به صنایع وابسته

منظور از صنایع وابسته, صنعت هایی مانند خودروسازی , ساختمان سازی و …. می باشد که با افزایش استفاده آن ها به صورت ثابت میزان تقاضا بیشتر شده و بازار صنعت فولاد ثبات قیمت پیدا میکند.

در کشور ما عوامل دیگری مانند :

بورس کالا , همه گیری کرونا در 2سال اخیر , تغییر مدیرعامل وزارت خانه های مرتبط , نوسان دلار و دیگر ارزهای بین المللی, تامین آب برای صنعت فولاد تعیین کننده قیمت پروفیل سبک می باشد.

پروفیل سبک خاور صنعت هما :

بازرگانی برنا صنعت نماینده این کارخانه می باشد که محصولات فولادی را به قیمت درب کارخانه و تضمین کیفیت به فروش میرساند.جهت استعلام قیمت محصولات کلیک کنید.

قیمت پروفیل سبک

قیمت لوله سبک

پشتیبانی

بازرگانی برنا صنعت کیان آریا تامین کننده انواع لوله و پروفیل از ورق سرد و لوله مانیسمان و انواع ورق های فولادی (ورق روغنیورق سیاه ورق گالوانیزه_ ورق استیل) می باشد. بازرگانی پرشین آیرون نیز زیر مجموعه این شرکت می باشد. شما میتوانید جهت ثبت سفارش و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان فروش ما (02140776756) تماس حال فرمایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *