پروفیل سبک

قوطی پروفیل سبک

پروفیل مبلی

قوطی پروفیل سبک :

 این محصول فولادی در ضخامت های کمتر 1.5 میلیمتر و از ورق روغنی تولید میشوند که در مقابل پروفیل سیاه از ورق گرم و در ضخامت های بالاتر از 1.5 میلیمتر تولید میشود. پروفیل مبلی یا همان پروفیل سبک با وزن کم و قابلیت های بیشماری که دارد باعث کاهش هزینه های تمام شده محصول نهایی میشود. قوطی پروفیل سبک در صنایعی مانند ساخت دوچرخه, کانکس , کانتینر , خودروسازی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول به همراه لوله سبک به طول 6 متر برش داده میشوند.

لوله سبک :

لوله مبلی که با نام لوله سبک نیز در بازار شناخه میشود از ورق روغنی  با ضخامت 0.4 میلیمتر الی 1.5 میلیمتر به روش نورد سرد و در بعضی موارد با استفاده از جوشکاری مقاومت الکتریکی با فرکانس بالا تولید میشود. استاندارد مورد استفاده در تولید لوله مبلی DIN 2394 (1) 94 و  EN 10 219-2 می باشد. لوله سبک در صنایع هوایی , لوازم خانگی, اتومبیل سازی و تولید مبلمان استفاده ی گسترده ای دارد. این نوع از محصولات فولادی گزینه ی مناسبی جهت انجام فرآیند خمکاری می باشند.

قوطی پروفیل سبک

مشخصات قوطی پروفیل سبک :

مشخصه ظاهری : قوطی سبک دارای ظاهری براق و یکدست می باشد و دقت ابعادی بالا یکی از مهمترین مولفه های این محصول است.

مشخصه ی فیزیکی : اولویت در ویژگی های فیزیکی وزن محصول است که قوطی پروفیل سبک از نظر وزن سبک می باشد.

مشخصه ی شیمیایی : از نظر ترکیبات شیمیایی مشابه ورق روغنی می باشند که سبب افزایش کیفیت در آبکاری و رنگ کاری میشود.

لوله و پروفیل در ساختمان :

در صنعت ساختمان سازی دو محصول  قوطی پروفیل و لوله یکی از مهمترین عناصر بکار رفته می باشند که از این محصولات در اسکلت ساختمان و ایجاد انحنای نمای ظاهری ساختمان استفاده میشود, جهت ایجاد انحنا از روش های مختلف خمکاری استفاده میشود. جهت انجام عملیات خم کاری باید ابتدا طول اولیه محاسبه شده و پس از آن شعاع خم کاری تخمین زده میشود. کیفیت محصول, اولین مولفه ی بسیار حائز اهمیت جهت انجام عملیات خمکاری می باشد. لوله و پروفیل خاور صنعت با تضمین خمکاری خدمت مشتریان عزیز ارائه میشود, جهت ثبت سفارش خود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

در تولید لوله و قوطی پروفیل فولادی فرآیندهایی مانند جوشکاری, مونتاژ, برش و خم کاری بر روی فلز پایه صورت میگیرد که از بین این عملیت ها, خمکاری جهت زیبایی  و سهولت در انجام برخی کارها صورت میگیرد که با استفاده از تجهیزات به خصوص و به دو روش دستی و ماشینی انجام میشود.

خمکاری لوله و پروفیل سبک

دو مولفه بسیار مهم برای انتخاب روش خم کاری یک محصول, جنس و ضخامت می باشد.

خم کاری لوله و پروفیل با ضخامت بالا :

  • خم لوله و پروفیل دستی
  • استفاده از دستگاه خم کن لوله و پروفیل

خمکاری لوله و قوطی پروفیل سبک به روش دستی  :

در روش خم کاری دستی انواع قوطی پروفیل , از ابزارهای سبک و یا قالب های مخصوصی کمک گرفته میشود به طوری که خمکار نیروی مکانیکی را به قطعه فولادی اعمال میکند. در این روش از ابزارهای مختلفی جهت سهولت کار مانند قالب , چکش و آچار های F شکل استفاده میشود.

خمکاری لوله و قوطی پروفیل سبک به روش سرد :

یکی از پرکاربردترین روش های خم کاری به روش سرد می باشد که عملیات خمکاری در این روش در دمای اتاق انجام شده و هیچ حرارتی به محصول اعمال نمیشود.

استفاده از خم کاری سرد سرعت بالا, کاهش هزینه , عدم نیاز به پوسته زدایی و کاهش تغییرات مکانیکی و شیمیایی محصول را به همراه دارد.

قوطی سبک

خمکاری لوله و پروفیل با حرارت :

اگر قطعه فولادی دارای ضخامت بالایی باشد از شیوه حرارتی یا همان خم کاری گرم استفاده میشود. انجام عملیات این روش بدین صورت می باشد که در ابتدا محصول مورد نظر در داخل کوره تحت حرارت قرار گرفته و فرآیند خمکاری روی آن اعمال می شود. اگر در حین انجام کار در لبه ی خارجی پروفیل ترک هایی نمایان شود میتوان با استفاده از حرارت مشعل و چکش ظاهر محصول را ترمیم نمود.

عملیات تابگیری در مواقعی نیز بر روی محصول با کمک چکش دستگاه های پرس و نیروی مکانیکی انجام میشود. چکش های F شکل نیز برای رفع انحنای قطعات بسیار کاربرد دارند.

صاف کردن فلزات :

تابگیری ماشینی

قطعه فولادی مانند پروفیل بر روی یک پایه ثابت نگه داشته میشود و با استفاده از سنبه ناهمواری در طول قطعه از بین میرود. قوطی پروفیل های ضخامت بالا را با این روش تابگیری میکنند.

دستگاه های خم کن لوله و پروفیل :

پروفیل های با ضخامت بالا را نمیتوان با روش دستی خم نمود و برای این کار باید تجهیزات مربوطه استفاده نمود.

دستگاه های خمکاری لوله و قوطی پروفیل سبک :

ماشین آلات بر اساس نوع , کارکرد و شکل تقسیم بندی می شوند.

روش سه غلطکی یکی از پراستفاده ترین روش های خمکاری می باشد, دلیل نامگذای این روش استفاده از سه غلطک کمکی جهت خم کردن قطعه می باشد که دو غلطک ثابت و سومین غلطک متحرک است.روش کار به این صورت می باشد که غلطک با توجه به نوع و اندازه پروفیل انتخاب شده و نصب میشود و پس از آن فاصله غلطک و شعاع خم محصول تنظیم میشود.

محاسبه طول خم:

مشخصه های مهم در انجام عملیات خمکاری

پارامتر کاربرد
شعاع مقدار خمیدگی و انحنای خم
زاویه مقدار تغییر شکل موردنیاز در پروفیل
مرکز ثقل محاسبه ی طول اولیه
طول اولیه طول پروفیل مورد نیاز جهت خم کاری

راهنمای خرید قوطی پروفیل سبک :

شما میتوانید روزانه قیمت به روز محصولات فولادی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام پرشین ایرون و یا در صفحات سایت مشاهده کرده و پس از آن جهت ثبت سفارش خود با کارشناسان ما تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید پس از آن زمان بارگیری, شرایط پرداخت , قیمت تمام شده و قیمت باربری نیز برای شما در قالب پیش فاکتور ارسال شده و سفارش تکمیل میشود.

پشتیبانی

بازرگانی برنا صنعت کیان آریا تامین کننده انواع لوله و پروفیل از ورق سرد و لوله مانیسمان و انواع ورق های فولادی (ورق روغنیورق سیاه ورق گالوانیزه_ ورق استیل) می باشد. بازرگانی پرشین آیرون نیز زیر مجموعه این شرکت می باشد. شما میتوانید جهت ثبت سفارش و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان فروش ما (02140776756) تماس حال فرمایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *