پروفیل سبک, صادرات

قیمت پروفیل صادراتی

صادرات پروفیل سبک

فولاد یکی از مواد پرمصرف و پرکاربرد در جوامع و صنایع مختلف می باشد. امروزه استفاده از این ماده نیز بیشتر شده است زیرا آسیب دیدگی و هزینه ی تعمیرات سازه های فولادی پایین می باشد و در صورت استفاده مکرر و مداوم فولاد مقاومت بالایی دارد. از مجموعه محصولات تولیدی از فولاد, پروفیل و لوله یکی از پر مصرف ترین محصولات می باشند که ویژگی هایی مانند قابلیت خمکاری, برشکاری, تنوع در سایز و ضخامت و …. بر محبوبیت و افزایش کارایی این محصولات تاثیر بسزایی داشته است.

صادرات پروفیل

با توجه به کاربرد گسترده فولاد در کل جهان, تولید و صادرات این ماده بسیار حائز اهمیت می باشد. با صادرات فولاد , ارز وارد کشور شده و تاثیر مستقیم و مثبت بر چرخه ی اقتصاد میگذارد. صادرات در حوزه ی فولاد مانند صادرات پروفیل, صادرات لوله و … در این حیطه یکی از قطب های تاثیر گذار بر اقتصاد کشورمان می باشد.

شرکت های بزرگ و کارخانجات فولاد ایران , همواره در تلاش هستند تا محصولات فولادی با کیفیت تولید کرده تا صادرات فولاد ایران با رشد مواجه شود. یکی از نمونه های این کارخانجات خاور صنعت هما (تولید کننده لوله و پروفیل) می باشد , بازرگانی پرشین آیرون نماینده این کارخانه بوده و آماده خدمت رسانی و تامین نیاز صادراتی شما می باشد. شما میتوانید برای صادرات لوله و پروفیل سبک با کیفیت و با ترانزیت معتبر به کشورهای مختلف با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مراحل ثبت سفارش صادرات پروفیل و لوله :

  1. ثبت سفارش:

از طریق این راه های ارتباطی سفارش خود را به کمک کارشناسان فروش ما ثبت نمایید.

  1. صدور پیش فاکتور:

با تعیین کشور مقصد, نوع محصول, مقدار تناژ مورد نیاز , راه انتقال محصول پیش فاکتور شما صادر میشود.

  1. دریافت سفارش:

با تایید پیش فاکتور سفارش شما در اسرع وقت آماده و از طریق گمرک معتبر ارسال میشود.

مقاصد صادرات فولاد ایران:

عراق _ تاجیکستان _ ترکیه_ارمنستان_ازبکستان_ گرجستان_پاکستان_ هند_ اردن_ ژاپن

تجارت با کشور های همسایه :

تجارت با کشور های همسایه دو مزیت بزرگ, کاهش هزینه های حمل ونقل و تسهیل در انجام امور بانکی و مالی را به همراه دارد از همین رو مشکلات انتقال پول نیز کاهش میابد.

از نظر فروش کالاهای صادراتی نیز به دلیل تشابه فرهنگ ایران با کشورهای همسایه خود , این کالا ها به آسانی در بازار خارجی به فروش میرسند و این موضوع باعث سفارشات پی در پی میشود.  طبق آمار بدست آمده در نیمه نخست سال 1400, کشور ایران با 15 کشور همسایه همکاری کرده است که رشد 52 درصدی و 37 درصدی در وزن را به همراه داشته و از حیث مبادلات مالی ارزش 22 میلیارد و 588 میلیون دلار داشته است.

کشور ایران به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی, قرار گرفتن در خاورمیانه و دارا بودن مرزهای زمینی و دریایی در شمال و جنوب, جهت همکاری و تجارت با کشور های همسایه خود از مزایای بالایی بهره مند می باشد.

صادرات فولاد در سال 1400

صادرات انواع زیر مجموعه محصولات مرتبط با آهن و فولاد مانند صادرات پروفیل و لوله , صادرات میلگرد و … در هشت ماه امسال به بیش از ۴.۵ میلیارد دلار رسید که سهم بیش از ۱۴ درصد ارزش صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

محصولات صادراتی بازرگانی برنا صنعت :

  • صادرات پروفیل و لوله سبک از ضخامت ۰/۶ میلیمتر تا ضخامت ۱/۵ میلیمتر
  • صادرات پروفیل و لوله سنگین ( ساختمانی ). از ضخامت ۲ میلی متر تا سایز ۴ میلیمتر
  • صادرات میلگرد. از سایز ۶ کلاف تا سایز ۳۶
  • صادرات لوله های صنعتی: صادرات لوله گاز . صادرات لوله آب
  • این شرکت توانایی صادرات لوله و پروفیل از نوع ورق روغنی ST-12 و ورق سیاه ST-37 و ST-52، با کیفیت را داراست.
صادرات لوله

سایز و ضخامت محصولات صادراتی :

لوله و پروفیل سبک:

  1. لوله سبک (مبلی) از سایز 6 میلی متر تا سایز 76 میلی متر ( بیش از 22 نوع سایز گوناگون لوله و 17 نوع ضخامت مختلف )
  2. پروفیل سبک (مبلی) از سایز 10×10 میلی متر تا سایز 80×40 میلی متر ( بیش از 25 نوع سایز مختلف پروفیل و 17 نوع ضخامت )
  3. ضخامت از 4 دهم میلی متر تا ضخامت 1/8 میلی متر( بیش از 17 نوع ضخامت )

تولیدات لوله و پروفیل سیاه (ساختمانی):

  1. لوله سنگین (سیاه) از سایز 20 میلی متر تا سایز 102 میلی متر ( بیش از 22 نوع سایز گوناگون لوله و 17 نوع ضخامت مختلف )
  2. پروفیل سنگین (سیاه) از سایز 10×10 میلی متر تا سایز 100×100 میلی متر ( بیش از 25 نوع سایز مختلف پروفیل و 17 نوع ضخامت )
  3. ضخامت لوله و پروفیل ۲ میل تا ضخامت 4 میل ( بیش از 17 نوع ضخامت )

کارنامه صادرات فولاد ایران

گزارش از نگاه انجمن جهانی فولاد است.

کشورمان ایران در 7 ماهه نخست سال 2021 میلادی 5 میلیون و 912 هزار تن فولاد صادر کرده است که نمایانگر افزایش رشد 30 درصدی است.

فرمول میزان مصرف ظاهری فولاد :

میزان مصرف محصولات فولادی = صادرات – ( میزان تولید + میزان واردات )

صادرات پروفیل

یک میلیون و ۴۸۶ هزار تن , در این بازه زمانی پروفیل فولادی صادر شده است.صادرات پروفیل رشد  درصدی را تجربه کرده است. در کنار رشد صادرات پروفیل , صادرات میلگرد در این مدت به  یک میلیون و 307 هزار تن رسید که رشد 57 درصدی داشته است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با ۱۸ درصد افزایش در مدت مذکور به ۳۶۹ هزار تن رسید.

صادرات آهن اسفنجی در این بازه زمانی با ۲۷۹ درصد افزایش به ۶۹۸ هزار تن رسید.

رشد چشمگیر ظرفیت تولید فولاد ایران

با مقایسه از اسفند ماه سال 1392 تا اسفند ماه سال 1399 میتوان رشد صنعت فولاد را به چشم دید, تولید فولاد ایران از تولید 123 میلیون تن به تولید 230 میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد خام در ایران در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۱ به ۱۷٫۸ میلیون تن رسید که در نتیجه رشد 9/9 درصدی را داشته است.

مرزهای زمینی صادرات ایران :

ترانزیت

به طور کلی میتوان گفت جا به جایی محموله ها , از گمرک مبدا به گمرک مقصد را ترانزیت میگویند. ترانزیت خود به 2 گروه کلی ترانزیت داخلی , خارجی تقسیم میشود که ترانزیت خارجی خود چهار زیر مجموعه ترانزیت دریایی , هوایی , ریلی و جاده ای دارد. در صنعت فولاد جهت صادرات پروفیل و لوله اغلب از ترانزیت جاده ای به دلیل وزن بالای محصولات استفاده میشود, این روش در مدت زمان طولانی تری نسبت به روش های دیگر انجام میگیرد.

قیمت محموله ارسالی :

قیمت حمل و نقل کالای صادراتی با ویژگی های زیر تعیین میشود:

  1. ابعاد محموله
  2. سایز محموله
  3. وزن و حجم محموله
  4. ارزش محموله
  5. مدت زمان انتظار تا رسیدن به مقصد

کشور های هم مرز زمینی ایران :

پاکستان

افغانستان

ترکمنستان

جمهوری آذربایجان

ارمنستان

ترکیه

عراق

آذربایجان غربی یکی از استان های با ظرفیت مرزی بالا در کشور می باشد به صورتی که با سه کشور ترکیه, عراق و نخجوان مرز مشترک به طول 967 کیلومتر دارد. این مرز مشترک 17 شهرستان آذربایجان غربی ,  9 شهرستان پلدشت, ماکو , چالدران, خوی, اشنویه, سلماس , ارومیه, سردشت و پیرانشهر را در بر میگیرد که دارای 5 پایانه رسمی و 1 بازارچه غیر رسمی نیز می باشد.

مهم ترین و قدیمی ترین مرز این استان مرز بازرگان می باشد که برای تجارت بین المللی بسیار حائز اهمیت می باشد. در سال 1400 صادرات از طریق مرز کیله در جنوب آذربایجان غربی به عراق حدود 20% افزایش یافته است.

ترانزیت در آذربایجان غربی:

در6 ماه نخست سال 1400 بیش از 589 هزار و 995 تن از مرز این استان ترانزیت شده است.

در اهواز نیز از مرزهای شلمچه و چذابه ترانشیپ انجام میشود. محصولات فولادی، مصالح ساختمانی، سیمان و کلینکر(مواد اولیه سیمان) و قطعات نیروگاهی از محصولات ترانشیپ شده از مرزشلمچه به عراق می باشد.

استان کردستان نیز یک مرز مهم به نام باشماق دارد که یک مرز رسمی بین کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق نیز بشمار میرود. در کنار این مرز, گمرک مریوان در زمینه ی ترانزیت  و صادرات فعالیت گسترده ای دارد.

کشور های هم مرز دریایی ایران :

جمهوری آذربایجان

ترکمنستان

قزاقزستان

امارات

قطر

بحرین

عمان

عربستان

کویت

بنادر مهم ایران :

ایران دارای 14 بندر فعال جهت صادرات و واردات می باشد,  که این بنادر به دلیل موقعیت جغرافیایی مکان مناسبی برای تولید نیز می باشند.

بندر عسلویه ( تولید محصولات پتروشیمی )

بندر شهید رجایی ( 2400 هکتار )

از حیث مساحت این بندر بزرگترین بندر کشور  است, ظرفیت پذیرش در این بندر سالیانه 70 میلیون تن می باشد. در بخش اسکله ها نیز میتوان گفت که این بندر 23 پست اسکله به طول 6031 متر و عمق 15 متر دارد. این بندر در کنار راه های ارتباطی دریایی و هوایی نیز خطوط ریلی راه اندازی شده است.

بندر امام خمینی ( اغلب کالاهای صادراتی به این بندر منتقل میشوند)

مساحت این بندر 1641 هکتار است که دارای ظرفیت سالیانه 37 میلیون تن می باشد. بندر امام خمینی دارای 522 هزار متر مربع انبار مسقف و خطوط راه آهن (120 کیلومتر ) می باشد.

5 کشور مقصد همسایه صادرات ایران :

عراق

ترکیه

امارات

افغانستان

پاکستان

پشتیبانی

بازرگانی برنا صنعت کیان آریا تامین کننده انواع لوله و پروفیل از ورق سرد و لوله مانیسمان و انواع ورق های فولادی (ورق روغنیورق سیاه ورق گالوانیزه_ ورق استیل) می باشد. بازرگانی پرشین آیرون نیز زیر مجموعه این شرکت می باشد. شما میتوانید جهت ثبت سفارش و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان فروش ما (02140776756) تماس حال فرمایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *