پروفیل سبک

نقش پروفیل در صنعت ساختمان سازی

قیمت پروفیل ساختمانی

افت قیمت در صنعت فولاد، چالش این روزهای تولیدکنندگان می باشد که دچار ضرر شده اند. به دلیل بالا بودن هزینه های ثابت و همچنین خرید مواد اولیه با قیمت بالا، این موارد جهت تعیین قیمت نهایی مورد نظر واقع میشود اما در مرداد سال 1401 با کاهش قیمت فولاد در بازار جهانی محصولات فولادی مانند انواع ورق، لوله، پروفیل ساختمانی و دیگر محصولات ایران نیز با کاهش قیمت همراه شد.

انواع پروفیل ساختمانی

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در خصوص افت قیمت محصولات فولادی اظهار داشت : این افت قیمت تنها مربوط به محصولی خاص نبوده و شامل تمامی آهن آلات بوده و نشات گرفته از روند نزولی است که در بازار های جهانی شیوع پیدا کرده است.

پروفیل ساختمانی و انواع لوله و پروفیل های دیگر نیز از این کاهش قیمت مستثنا نبوده و مجموعه پرشین آیرون نیز در طی روزهای اخیر قیمت محصولات خود را کاهش داده است. جهت اطلاع از قیمت لوله و پروفیل کلیک کنید.

telegram borna
instagram borna

صنعت ساختمان سازی یکی از مهمترین صنایع مصرف کننده فولاد است که بیش از 50 درصد تقاضای فولاد جهان را به خود اختصاص داده است. ساختمان ها – از منازل تا پارکینگ ها و مدارس و آسمان خراش ها – برای استحکام خود به فولاد و محصولات فولادی مانند پروفیل ساختمانی و انواع لوله و ورق فولادی متکی هستند. استحکام و طول عمر بالا دو ویژگی بسیار مهم در ساخت سازه ها می باشد که همین امر سبب تولید و بکار گیری انواع محصولات فولادی شده است که از مهمترین آنها میتوان به انواع پروفیل ساختمانی اشاره نمود.

گزارش در سال 2020 میلادی مبنی بر افزایش جمعیت جهانی منتشر شد که حاکی از آن بود که در سال 2050 جمعیت جهان از 7.7 میلیارد نفر به 9.7 میلیارد نفر خواهد رسید,  به دنبال این افزایش جمعیت شهر نشینی نیز با افزایش روبه رو میشود که در نتیجه صنعت ساختمان سازی نیاز به محصولاتی مانند پروفیل ساختمانی و انواع لوله و ورق فولادی پیدا میکند. البته موضوع کاهش انتشار CO2  یکی از چالش هایی است که کارخانجات تولید کننده فولاد خصوصا چین در سدد آن است که فولاد سبز را اجرایی نماید البته ناگفته نماند ویژگی هایی نظیر استحکام بالا,  طول عمر بالا و 100% بازیافتی بودن فولاد آن را در سراسر جهان محبوب کرده است.

پروفیل ساختمانی

پروفیل ها به طور کلی به دو دسته ی پروفیل باز (پروفیل Z و آبرو )و پروفیل بسته (مربع, مستطیل , لنگه دری و …) تقسیم میشوند . بیشترین استفاده از پروفیل ساختمانی در تولید درب و پنجره ساختمان می باشد.البته پروفیل ساختمانی به سه روش مختلف تولید میشود که در ادامه به آن میپزدازیم.

  • پروفیل ساختمانی نورد گرم

تولید در این روش, به صورت نورد گرم شمش فولادی انجام میشود. پروفیل تولیدی این روش از مقاومت بالایی بهره مند است.

  • پروفیل ساختمانی نورد سرد

با خمکاری و یا پرس ورق های فولادی این پروفیل تولید میشود. از این پروفیل ساختمانی در مکان هایی از ساختمان که نیاز به وزن سبک  و مقاومت بالا دارد مانند تکیه گاه های سقف کاذب استفاده میشود.

  • پروفیل ساختمانی مرکب

از پیوستگی پروفیل نورد گرم و سرد به وجود می آید.

پروفیل ساختمانی

مزایای استفاده از پروفیل ساختمانی

مقرون به صرفه در مقایسه با دیگر محصولات مشابه

انعطاف پذیری بالا

استحکام بالا

قابلیت جوش پذیری

وزن سبک در مقابل استحکام بالا

قیمت پروفیل ساختمانی

به دلیل استفاده ی بیشمار از این محصول فولادی در ساخت ساختمان ها و سازه ها, قیمت پروفیل ساختمانی تاثیر مستقیم بر هزینه ی تمام شده سازه دارد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل ساختمانی

  • جنس آلیاژ مورد استفاده

آلیاژ مواد اولیه تولیدی قوطی ساختمانی ویژگی هایی مانند ضدزنگ بودن, استحکام  را تعیین میکند.

  • روش تولیدی

تولید پروفیل به روش نورد گرم و سرد به دلیل تفاوت در تجهیزات مورد استفاده نیز بر قیمت محصول تاثیر میگذارد.

  • ضخامت و ابعاد پروفیل ساختمانی مورد نیاز

هر چه ضخامت پروفیل بیشتر باشد, به طبع مقدار مواد اولیه مورد نیاز افزایش یافته و در نتیجه قیمت نهایی پروفیل نیز افزایش قیمت را تجربه میکند

  • متراژ مورد نظر سازه

هر چه متراژ مورد نظر جهت ساخت سازه بیشتر باشد, نیاز به پروفیل ساختمانی نیز افزایش پیدا میکند.

کاربرد پروفیل ساختمانی

تولید درب و پنجره

ساخت انواع چارچوب

ساخت اسکلت سقف کاذب و سقف سوله

ساخت و تولید کرکره

تولید انواع نرده

خرید پروفیل ساختمانی

بازرگانی پرشین آیرون انوع لوله و پروفیل ساختمانی و صنعتی را با بالاترین تنوع ابعاد به فروش میرساند. شما میتوانید جهت اطلاع روزانه از قیمت لوله و پروفیل میتوانید ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید. این مجموعه تامین کننده انواع ورق فولادی مانند ورق روغنی , ورق سیاه و ورق گالوانیزه می باشد که شما میتوانید با عضو شدن در کانال تلگرامی این مجموعه از قیمت انواع ورق مطلع شوید.

استفاده از فولاد در ساختمان سازی

مقاطع سازه ای: این بخش ها یک اسکلت محکم و سفت برای ساختمان ایجاد می کنند و 25 درصد از فولاد مصرفی در ساختمان ها را تشکیل می دهند.

میلگردهای تقویت کننده: این میلگردها به بتن استحکام کششی و سختی می افزایند و 44 درصد از فولاد مصرفی در ساختمان ها را تشکیل می دهند. فولاد به این دلیل استفاده می شود که به خوبی به بتن می چسبد، ضریب انبساط حرارتی مشابهی دارد و محکم و مقرون به صرفه است. بتن همچنین برای تامین پایه ها استفاده می شود و در حال حاضر مصالح اولیه ساختمانی در جهان است.

محصولات ورق: 31 درصد از ورق در  محصولاتی مانند سقف، پرلین، دیوارهای داخلی، روکش و پانل های عایق برای دیوارهای خارجی استفاده میشود.

فولاد غیر سازه ای: فولاد همچنین در بسیاری از کاربردهای غیر سازه ای در ساختمان ها مانند تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و کانال کشی داخلی یافت می شود. اتصالات داخلی مانند ریل، قفسه و پله نیز از فولاد ساخته شده است.

پشتیبانی

بازرگانی برنا صنعت کیان آریا تامین کننده انواع لوله و پروفیل از ورق سرد و لوله مانیسمان و انواع ورق های فولادی (ورق روغنی، ورق سیاه، ورق گالوانیزه) می باشد. بازرگانی پرشین آیرون نیز زیر مجموعه این شرکت می باشد. شما میتوانید جهت ثبت سفارش و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان فروش ما (02140776756) تماس حال فرمایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *