لوله های فولادی

کاربرد لوله مانیسمان در صنایع

لوله مانیسمان در سازه

لوله مانیسمان در اتومبیل

لوله های فولادی بدون درز را لوله مانیسمان میگویند. در تولید این نوعه لوله از جوشکاری استفاده نمیشود, و در ظاهر یکدست و سطحی صاف دارند. این لوله ها در صنایع متنوع و وسیعی کاربرد دارند , در این مطلب به کاربرد لوله مانیسمان در اتومبیل میپردازیم. تکنولوژی لوله های بدون درز، تحول عظیمی را در صنعت ساخت و ساز ایجاد کرده که صنعت خودروسازی نیز از این موضوع مستثنا نیست. هیچ وسیله حمل و تقل و اتومبیل را بدون لوله نمیتوان تصور کرد, به نوعی بدون لوله های فولادی ساخت اتومبیل غیرممکن می باشد.

مانیسمان در خودرو

کاربرد لوله مانیسمان در اتومبیل

  • خطوط تزریق سوخت فشار بالا

وظیفه ی خطوط انتقال سوخت با فشار بالا , این می باشد که بدون هیچ افت و یا اختلالی سوخت از پمپ فشار قوی به موتور احتراق برسد. این لوله به دلیل مقاومت بالایی که دارند در این قسمت استفاده شده اند. همچنین این لوله ها با سرعت زیاد و سطح ارتعاش موتور احتراق بدون شکستگی مقابله کرده و در عین حال ضد لرزش هم زمان هستند.

  • پرس سیلندری سیستم چرخ عقب

این لوله یک نمونه بارز استفاده لوله مانیسمان در خودرو می باشد. این سازه هنگامی مناسب است که چرخ های جلو و عقب از نظر هیدرولیکی هدایت می شوند ، هر یک توسط سیلندر هیدرولیک خود تنظیم می شوند ، این دو سیلندر در یک ردیف هیدرولیکی به هم متصل می شوند به طوری که همان زاویه بودن فرمان به هر دو گروه چرخ منتقل می شود.

  • لوله های ریلی مانیسمان

این لوله ها برای لوله های ریلی در خودروها به کار میروند.

DMV 304L

E.g.17,2/13,2 mm , 20/16 mm

  • لوله های cng-line

این لوله های فولادی ضد زنگ بدون درز برای تزریق مستقیم سوخت (بنزین GDI) و سیستم های سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG  ) استفاده میشوند.

  • لوله های egr-system

این لوله ها را به راحتی میتوان دید , همان لوله اگزوز می باشد . لوله معمولی خارجی EGR بین لوله منیفولد اگزوز یا متقاطع و شیر کنترل EGR نصب شده است.

زیرا دمای گاز می تواند از ۶۵۰ ۶C فراتر رود. (۱۲۰۰ درجه فارنهایت) ، در نتیجه بارهای انبساط حرارتی در لوله می توانند باعث نارسایی اولیه دریچه ، لوله و یا منیفولد شوند.

  • engine mount

به دهانه موتور که گیربکس را نگه میدارد , سوییچ گیربکس نامیده میشود .

دهانه  موتور بخشی است که موتور را در اتومبیل شما نگه می دارد. در اکثر اتومبیل ها یک موتور و گیربکس به هم پیچیده شده و در محل های خود را سه یا چهار سوار نگه می دارد.

کاربرد لوله مانیسمان در سازه های فولادی

با گسترش تولید و پیشرفت مستمر تمدن بشری ، بسیاری از فضاهای بزرگ و ساختمان‌های بزرگ مانند استادیوم‌ها، سالن‌های نمایشگاه، پایانه‌های فرودگاه، ایستگاه‌های مترو و سایر کارخانه‌های بزرگ صنعتی، ظاهراً سازه‌های بتونی آرمه، سازه‌های چوبی به ظهور می‌رسند.  دستیابی به این امر در قالب سازه های فضایی با کیفیت بالا دشوار است.

با توجه به رشد سریع تولید فولاد، هدایت سیاست ملی و طراحی فولاد، تحقیقات، تیم های ساخت و ساز به طور فزاینده قدرتمند، و بسیاری از عوامل مطلوب دیگر، سازه فولادی با عملکرد برتر خود، کاربرد آن در سال های اخیر توسعه سریعی داشته است، میتوان گفت تقریباً همه طیف وسیعی از کاربردهای ساختار دامنه، از جمله ساخت و ساز مسکن، پل ها، سدها، سکوهای دریایی و ساختار دکل برج.

لوله مانیسمان در سازه

فن آوری مهندسی سازه های فولادی کاربرد اصلی برای تولید فولاد، تیرهای فولادی، ستون های فولادی، خرپاهای فولادی و سایر اجزای ساخته شده از فولاد و ترکیب ورق فولادی است. استفاده از اتصالات جوش، پیچ یا پرچ بین هر جزء یا اجزای سازه، یکی از اصلی ترین نوع سازه های ساختمان است. به طور عمده در تولید اسکلت فلزی، یکی از انواع سازه های ساختمانی اصلی می باشد. فولاد با استحکام بالا، وزن سبک، استحکام خوب، ظرفیت تغییر شکل قوی مشخص می شود، بنابراین برای ساخت ساختمان های با ارتفاع  زیاد و فوق العاده، ساختمان های فوق سنگین مناسب است.

شکل پذیری مواد و  چقرمگی می تواند تغییر شکل زیادی را به همراه داشته باشد و به خوبی می تواند بارهای دینامیکی را تحمل کند. علاوه بر انواع جدید فولاد نورد شده، مانند تیر H (همچنین به عنوان تیر فلنج پهن نیز شناخته می شود) و ورق فولادی و فولاد T شکل و غیره برای پاسخگویی به سازه ها و نیازهای ساختمان های بلند می باشد .

در حال حاضر مهندسی سازه فولادی می تواند از روش های شکل مقطع، ساختار و تولید برای طبقه بندی استفاده کند. شکل مقطع توسط عضو لوله فولادی ممکن است به سه کلاس ساختاری تقسیم شود: لوله ساختاری، ساختار لوله مربع (مستطیل شکل) و اشکال دیگر. به دلیل برتری ظاهر و عملکرد نیروی وارد بر ساختار لوله و ساختار لوله مربعی رایج ترین است.

شکل سازه را می توان به ساختار لوله شبکه (پوسته شبکه)، خرپا، اسکلت فولادی و ساختار بتنی H تقسیم کرد.

با روش های تولید مختلف، می توان به لوله های فولادی نورد گرم ساختار فولاد نورد سرد و سازه های فولادی جوش داده شده تقسیم کرد. ضخامت دیواره لوله فولادی نورد گرم می تواند بزرگتر باشد، هزینه های تولید بالا، ضخامت دیواره لوله فولادی نورد سرد نسبتا نازک است.

برنا صنعت کیان آریا , تامین کننده انواع محصولات فولادی اعم از لوله و پروفیل های مختلف می باشد. این شرکت نماینده رسمی کارخانه خاور صنعت هما و کارخانه لوله مانیسمان آسین ابهر می باشد و بازرگانی پرشین آیرون نیز زیر مجموعه این شرکت می باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *