ورق های فولادی

قیمت ورق سیاه

قیمت ورق سیاه

 در تولید ورق سیاه عمدتا از بیلت ریخته گری پیوسته به عنوان ماده اولیه استفاده می شود که حرارت داده شده و سپس توسط تجهیزات نورد به صورت ورق  در می آید که در آخر نیز به صورت کویل بسته بندی میشوند البته این محصول به شکل شیت نیز در بازار عرضه میشود.

ورق سیاه از آخرین غلتک نورد تا دمای تنظیم شده توسط دمای اتاق آرام خنک می شود و توسط کویل به شکل یک کلاف نوار فولادی نورد می شود. کویل نوار فولادی خنک شده، با توجه به نیازهای مختلف کاربران، از طریق خطوط مختلف (تراز کردن، صاف کردن، برش عرضی یا طولی، بازرسی، وزن، بسته بندی و علامت گذاری و غیره) پردازش می شود و تبدیل به کویل فولادی می شود.

قیمت ورق سیاه

از آنجا که ورق سیاه دارای استحکام بالا، چقرمگی خوب، پردازش و قالب گیری آسان و جوش پذیری خوب و سایر عملکرد عالی هستند به طور گسترده در کشتی ها، اتومبیل ها، پل ها، ساخت و ساز، ماشین آلات، مخازن تحت فشار و سایر صنایع تولیدی استفاده می شود. کاربرد گسترده این محصول, اهمیت قیمت ورق سیاه در صنایع مختلف را نشان میدهد.

جهت خرید و اطلاع از قیمت ورق سیاه به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

telegram borna
instagram borna

قیمت ورق سیاه

در صنایع مصرف کننده ورق سیاه, قیمت مواد مصرفی به طور مرتب تغییر می کند که این تغییرات به عوامل متعددی از جمله تقاضای مصرف کننده نهایی، هزینه های تولید، رقابت با تامین کنندگان داخلی و خارجی، وضعیت مالی کشور بستگی دارد. در سطح بین المللی نیز کشورهای مختلف سیاست‌های قیمتی متفاوتی دارند، اما عموماً پیشنهادات به ارزهای محلی تنظیم می‌شوند و اگر کشور واردکننده باشد، ارزش‌ها نیز به یورو یا دلار آمریکا تخمین زده می‌شوند در نتیجه مهم است که قیمت ها را به صورت روزانه پیگیری کنید.

مانند قیمت سایر مواد در صنایع مصرف کننده فولاد، سازندگان با در نظر گرفتن عوامل زیادی قیمت ورق سیاه را تعیین می کنند. کویل های نورد گرم تحت کنترل کیفیت دقیق با استفاده از تکنیک ها و تجهیزات پیشرفته تولید می شوند. قیمت ورق سیاه بسته به عرض، ضخامت، وزن، عیار فولاد و کاربرد مورد نظر تغییر میکند.

کلاف های ورق سیاه را با کویل های نورد سرد که در واقع از کویل های نورد گرم ساخته می شوند، را نباید اشتباه تشخیص داد چرا که این دو محصول در فرآیند تولید متفاوت بوده و تولید کویل های نورد سرد پیچیده تر  بوده و کاربرد آن متفاوت است زیرا در صنایع پیچیده تر مانند کالاهای لوازم خانگی، بخش های خودرو و غیره استفاده می شود.

عوامل موثر بر قیمت ورق سیاه

  • عرضه و تقاضا در بازار روند قیمت ورق سیاه را تعیین می کند:

مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت نسبت عرضه و تقاضا می باشد. پیش از سال 2008، با توجه به عدم وجود تجهیزات مورد نیاز جهت تولید ورق سیاه, تعداد کارخانجات تولید این محصول اندک بود در نتیجه قیمت این محصول به علت تقاضا زیاد و عرضه پایین, بالا بود اما امروزه با توجه به پیشرفت تجهیزات تولید محصولات فولادی میزان تولید ورق سیاه افزایش یافته است و تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد شده است و قیمت ورق سیاه با دیگر محصولات همسو می باشد.

  • هزینه های بالادستی و پایین دستی قیمت ها را محدود می کند:

هزینه های اولیه تولید, تاثیر مستقیم و بسزایی در نوسان و تعیین قیمت ورق سیاه و دیگر محصولات دارد. هنگامی که صنعت پایین دستی قادر به تحمل افزایش قیمت ورق سیاه نباشد، قیمت‌های بازار تمایل و درخواست به کاهش قیمت از صنعت بالا دستی را دارند. زمانی که تولیدکنندگان ورق سیاه به طور کلی ضرر می کنند، قیمت ورق سیاه و ورق روغنی نیز کماکان افزایش می یابد.

  • عرضه وجوه در بازار داخلی بر سطح قیمت ورق سیاه تأثیر می‌گذارد :

زمانی که بازار دارای وجوه نسبتاً کافی باشد، معمولاً مربوط به قیمت‌های بالا است و زمانی که وجوه نسبتاً فشرده است، اغلب با قیمت‌های پایین مطابقت دارد. در کشور ما نیز نوسان قیمت ارزهای خارجی موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد که تاثیر مستقیم بر قیمت صادرات محصولات فولادی و بازار داخلی فولاد دارد.

ورق گرم
  • تأثیر قیمت‌های کارخانه‌های تولیدکنندگان بزرگ ورق نورد گرم:

فعالان بازار فولاد نه تنها نگران سیاست قیمت کارخانه‌های فولاد نورد گرم داخلی هستند، بلکه نگران سیاست تعدیل قیمت کارخانه‌های بزرگ فولاد نیز می باشند. به عنوان مثال، مصرف کنندگان ورق سیاه در بازار همواره نگران ثبات قیمت ورق سیاه در بورس کالای ایران میباشند.

  • تأثیر انتظارات بازار بر قیمت ورق سیاه :

تغییر انتظارات بازار از طریق تغییر در عرضه و تقاضا و سرمایه بازار، تا تأثیر قیمت ورق سیاه است. انتظار می‌رود بازار ورق سیاه روند صعودی را در روند قیمت‌های آتی نشان دهد، با توجه به اینکه معامله‌گران و شرکت‌های پایین دستی مقادیر زیادی کالا یا ذخیره‌سازی را در نظر می‌گیرند که باعث تحریک بیشتر قیمت‌های بازار ورق گرم می‌شود و بالعکس.

فولاد نورد گرم

نورد گرم در دماهای بالاتر از دمای تبلور مجدد ماده انجام می شود. در مورد فولاد، دما از 1000 درجه سانتیگراد بالاتر می رود. ماده اولیه معمولاً شمش یا تخته فولادی است. ابتدا آن را بالاتر از دمای ذکر شده گرم می کنند و پس از آن مرحله بعدی تغذیه آنها به ماشین آلات نورد است.

خواص فولاد نورد گرم

از آنجایی که تشکیل فلز در دماهای بالا و بدون تاخیر اضافی آسان است، تولید آن در مقادیر بیشتر از فولاد نورد سرد امکان پذیر است. این ویژگی باعث می شود که قیمت فولاد نورد گرم در بازار پایین تر بماند. فولاد در دمای اتاق خنک می شود که این مرحله از تولید به عنوان عادی سازی شناخته می شود که در نتیجه ریزساختار مواد را به گونه ای تغییر می دهد که منجر به افزایش شکل پذیری و چقرمگی می شود. کیفیت شکل پذیری ورق تاثیر مستقیم بر قیمت ورق سیاه دارد.

یکی از معایب فولاد نورد گرم این می باشد که در طول فرآیند سرد شدن کمی کوچک می شود و اندازه دقیقی قبل از سرد شدن نمیتوان بدست آورد و همین امر سبب می شود فلز با تنش های داخلی مواجه شود.

تشخیص ورق سیاه به این صورت می باشد که به راحتی می توان محصولات نورد گرم را با لمس سطح به دلیل پرداخت ناهموار تشخیص داد، اما همچنین فاقد لایه روغنی است.

موارد استفاده از فولاد نورد گرم

زمانی که وجود تلرانس از اهمیت بالایی برخوردار نباشد ورق سیاه گزینه ی مناسبی می باشد. مزیت  بزرگ این محصول قیمت آن می باشد , به این صورت که قیمت ورق سیاه نسبت به ورق روغنی پایین تر می باشد. برخی از کاربردهای رایج فولاد نورد گرم عبارتند از:

ساخت و سازها

لوله ها و پروفیل ها

قاب کامیون

درب و قفسه

خطوط راه آهن

قطعات ماشین راه آهن

پشتیبانی

بازرگانی برنا صنعت کیان آریا تامین کننده انواع لوله و پروفیل از ورق سرد و لوله مانیسمان و انواع ورق های فولادی (ورق روغنیورق سیاه ورق گالوانیزه_ ورق استیل) می باشد. بازرگانی پرشین آیرون نیز زیر مجموعه این شرکت می باشد. شما میتوانید جهت ثبت سفارش و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان فروش ما (02140776756) تماس حال فرمایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *